2 wyniki
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja została podzielona na cztery części. W pierwszej przedstawione zostały dowody na poparcie tezy, że objawy autyzmu są po części konsekwencją zaburzeń fizjologicznych o podłożu metabolicznym. W drugiej omówiono związki pomiędzy nieprawidłowościami metabolicznymi a objawami autyzmu. Trzecia dotyczy niektórych współcześnie wykorzystywanych interwencji biomedycznych oraz ich powiązań z teorią metabolizmu. Czwarta zawiera wskazówki praktyczne dotyczące wdrożenia bezglutenowej i bezkazeinowej interwencji pokarmowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Krużlowa Niżna
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 61
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Przekład z "Engagement met autisme", Special September 1990.
„Dziecko z autyzmem to po prostu dziecko, nie zwyczajne, lecz niepełnosprawne, które potrzebuje pomocy”, Snijders-Oomen (1978). Pomoc osobom z autyzmem musi być ciągła i konsekwentna, ponieważ różnią się one między sobą tak bardzo, że zawsze istnieje potrzeba pomocy indywidualnej, dostosowanej do danego dziecka. Nie istnieją bowiem gotowe recepty, które można zastosować schematycznie. W pracy z osobami z autyzmem bezustannie stawia się wyzwanie czyjejś pomysłowości a często rodzice i specjaliści są bezradni. Wychowanie dziecka autystycznego to poważne zadanie. Każde stadium jego rozwoju niesie z sobą wiele problemów. „Normalny sposób wychowania nie wydaje się mieć tu żadnego zastosowania”, powiedziała kiedyś pewna matka. „Spontaniczny sposób, w jaki wychowywałam moje zwyczajne dzieci rozpadł się całkowicie, gdy miałam go zastosować do Marka. Chciałabym bardzo, aby istniała gdzieś jakaś magiczna skrzynka, w której mogłabym się zanurzyć w momentach rozpaczy”. Jak wielu rodziców marzy o tym samym? Z drugiej zaś strony, rodzice często posiadają niesłychaną inwencję, wiele pomysłów, które mogą być użyteczne dla innych. NVA (Nederlandse Vereniging voor Autisme) podejmuje próby upowszechniania tych pomysłów, szukając odpowiedzi na pytania: jak możesz zaradzić problemom ze spaniem, jedzeniem, jak możesz zachęcić do niezależności, stymulować kontakty, itp.? na drodze spotkań rodziców. Przykłady te gromadzi się i konfrontuje z literaturą. Annelie Schenk zebrała te informacje w pracy doktorskiej z pedagogiki (State Uniwersity of Leiden, 1989). Została ona zredagowana i opublikowana w czasopiśmie „Engagement” („Zaangażowanie”) pod tytułem „Praktyczny poradnik dla rodziców”, SPECIAL 1990. To specjalne wydanie nie jest skrzynką tricków, lecz zbiorem zasad, które mogą pomóc rodzicom w konkretnych problemach. Różne zagadnienia zostały tu zarysowane w odniesieniu do wychowania dziecka z autyzmem i sprzężone z poradami dotyczącymi postępowania. Podkreślamy ponownie, że nie jest to książka ze zbiorem receptur, lecz poradnik na trudnej drodze, którą rodzice przebywają wychowując swoje autystyczne dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Krużlowa Niżna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej